Bona nit companys/es,
vaig a presentar-vos el bloc que utilitzo a l'aula cada dia. És el bloc de la meva tutoria, però també l'utilitzen la resta d'especialistes del grup. És el bloc de cinquè de primària del meu centre. L'adreça és la següent:
http://gmprimaria5.blogspot.com.es/
Com que aquest curs faig matemàtiques, tutoria, e. assistit i llengua castellana, les entrades sobretot són d'aquestes àrees. Pens que com tots, el curs l'hem començat fa poquet i està una mica verd, però esperem que a la fi del curs, estigui ple d'experiències i d'història del grup.
Segons la meva experiència, la integració de les TIC a l'escola ha suposat sobretot un canvi de metodologia, una renovació i una porta oberta al món. Les utilitzem per la nostra feina de mestres, per aprendre, per ensenyar, per crear i per compartir.
La seva integració a les àrees de llengua és una novetat per jo, però he vist altres blocs i altres activitats desenvolupades per companys i les he trobat força interessants. El web 2.0 permet que els infants estiguin més motivats i gaudeixin d'eines interactives per treballar aspectes lingüístics:
-accés immediat a la informació (internet).
- audició, visualització, anàlisi i creació d'àudios i vídeos (comprensió i expressió orals).
- correcció ortogràfica mitjançant correctors dels editors de textos, on line...
- diccionaris en línia, traductors...
- recerca i selecció d'informació.
- creació de textos.
- recerca i lectura de diferents tipologies textuals.
- es crea la necessitat de comunicació.
- ...
Podria seguir explicant les possibilitats que se m'ocurreixen, però el que vull fer és materialitzar aquestes activitats de manera que vegi l'impacte en els infants. Esper poder crear-les al curs i aplicar-les a classe.
A totes les àrees treballem mitjançant el llenguatge, pens que la competència lingüística és una de les més integrades a la resta, de fet, sense aquest la resta no es podrien desenvolupar.
Esper veure els vostres blocs per poder aprendre de vosaltres!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada